ZiskejZdravi.cz

Vitamín B1

Zdroje vitamínu B1: obilné klíčky, rýže, kvasnice, zelenina, ovoce, brambory, kravské a mateřské mléko.

Nedostatek vitamínu B1 se projevuje: poruchy látkové výměny, poruchy tkáňových a organických funkcí, nemoc beri- beri, při které jsou postižené nervové a svalové tkáně a hospodaření s vodou a vznikají škody na srdci a krevních cestách.

Znaky nedostatku vitamínu B1

  1. poruchy nervové: bolení hlavy a migréna, unavenost, svědění rukou a nohou, nespavost, pocení, poruchy reflexů a snížená teplota.
  2. poruchy žaludeční a střevní: nechutenství k jídlu, dráždění k vrhnutí, vrhnutí samo, nedostatek kyseliny solné v žalud.šťávě, slabý žaludek a ochablá činnost střevní, zácpa.
  3. poruchy svalové: všeobecná slabost, scvrkání svalstva, zjevy ochrnutí, lýtkové křeče.
  4. poruchy oběhu krevního: nedostatek dechu, tlučení srdce, rozšíření srdce a srdeční slabost.
  5. Užití vitamínu ku zlepšení a vyléčení chorob: beri-beri, zánět nervů všeho druhu, ochrnutí nervové a svalové, při následcích záškrtu, dětské obrně, pasové růže, při potížích v těhotenství, ke zkrácení doby porodní a znížení porodních bolestí, při depresích a snížené duševní pohotovosti.


Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Recepty - uvařte si něco dobrého

Recepty - uvařte si něco dobrého

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo