ZiskejZdravi.cz

Minerál Draslík

Draslík je obsažen nejvíce v banánech, šťávě z rajčat, hroznech a obilných klíčcích. Je přirozeným diuretikem, snižuje vysoký krevní tlak a podílí se při rozkladu glukózy. Jeho nedostatek způsobuje nespavost, člověk je unavený a „nedobře tráví.“ Trpí bolestivými větry.

Draslík je nejdůležitější ze všech alkalických prvků těla. Je nezbytný pro přesnou funkci kardiovaskulárního systému, pro svalový tonus, k udržení rovnovážného stavu tekutin v organismu, pro mnoho enzymů, pro přeměnu glukózy v energii - glykogen, k udržování rovnováhy kyselin.

Zásobárny draslíku: svaly, mozek, nervy, kostní morek, pokožka, žaludeční a střevní sliznice, ledviny, játra.

Úbytek draslíku ve výživě způsobuje:

  • cukroví, rafinované sladkosti, osmažené brambůrky
  • podávání diuretik, kortizonu, aspirinu, tablet na snížení váhy

Při nedostatku draslíku se zvyšuje krevní tlak a poškozuje srdce. Srdeční mrtvice u osob mladších 50 let často není zapříčiněna krevní sraženinou, ale nedostatkem draslíku.

Od roku 1910, kdy byl vynalezen stroj na vymílání mouky, je častější výskyt srdečního infarktu. Jednou z příčin je právě nahrazení celozrnné mouky moukou bílou, které chybí vitamín E, hořčík a draslík. Organismus je schopen udržet draslík jen za přítomnosti hořčíku.

Obsah draslíku v mg/100 g
vařené loupané brambory 658 mg
jablka 100 mg
banán 350 mg
houby 467 mg
čerstvý hrášek 342 mg
datle 730 mg
obilné klíčky 809 mg
vejce 250 mg
květák 350 mg
kapusta 380 mg

Pocením se draslík vylučuje, následkem je únava. Při nedodání draslíku může dojít až k těžkým srdečním poruchám. Vhodné je na občerstvení vzít si banán, šťávu z rajčat, hrozny, obilné klíčky, úleva přichází okamžitě.

Doplňky stravy: Vitamíny a minerály je samozřejmě nejlepší doplňovat přírodní cestou, a na prvním místě se budeme snažit využít zelené nápoje, ovocné a zeleninové šťávy, ale můžete využít i vynikající přípravek vytvořený na přírodním základu ovocných koncentrovaných šťáv Fitotonic, či dvakrát silnější Energoton, který si pochvalují i sportovci.  Vitatonic, je základním pomocníkem při snižování hladiny homocysteinu, jehož zvýšená hladina je, jak lékaři dokázali na mnoha studiích základem většiny civilizačních nemocí. Dobrým ovocným doplňkem draslíku je i ovoce Goji.

Draslík udržuje tonus svalů, snižuje krevní tlak, je přirozeným diuretikem, prospívá nervovým buňkám, odstraňuje únavu, spolupůsobí při tvorbě tkání (po úrazech, poranění), užívá se proti alergiím, pomáhá snášet vysoké klimatické teploty (důležité v létě pro srdeční pacienty).

Denní potřeba: 5.000 mg. Při větším solení je potřeba vyšší, avšak dávka nad 25g je toxická, předávkování draslíkem v tabletách je tedy nebezpečné. Potřebu draslíku také zvyšuje káva a alkohol.

Nedostatek draslíku:

  • Nadměrná únava
  • Bolestivé větry (strava se dokonale nestráví, nevstřebá, proto kvasí v zažívání a působí potíže) - např. u kojenců často stačí upravit stravu matky a potíže s větry ustanou.
  • Netečnost, nespavost.
  • Nízká hladina cukru v krvi, měkké a slabé svaly, slabý, pomalý a nepravidelný tep
  • Obrny nohou (při dlouhém nedostatku) - je časté u rodin s dědičnou navyklou vyšší spotřebou draslíku.

 

Text: ZiskejZdravi.cz



Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Složení stravy - co má naše strava obsahovat

Recepty - uvařte si něco dobrého

Recepty - uvařte si něco dobrého

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Zásady stravování - zásady zdravého vaření

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo

Potraviny - základ pro každé zdravé jídlo